"My God, it's full of stars!" - 2001: A Space Odyssey

"Tworzymy wartość dzięki Web 2.0"

przeglądasz: Start · Aktualności

ComPress i Biznes.net wprowadzają Web 2.0 do biznesu

Portal Biznes.net i agencja Public Relations ComPress oferują internetowe rozwiązania społecznościowe dla biznesu. Wspólna propozycja wychodzi naprzeciw potrzebie polskich przedsiębiorstw, zainteresowanych wzrostem lojalności klientów lub partnerów biznesowych, jak również budowaniem wspólnoty w miejscu pracy, angażowaniem pracowników i wyzwalaniem ich twórczej energii.

W internecie powstaje coraz więcej społeczności, w ramach których dorosłe, aktywne zawodowo osoby – mimo natłoku obowiązków - znajdują czas aby dyskutować o rozwoju kariery, wspólnych zainteresowaniach zawodowych i prywatnych, aby pytać o rozwiązania napotykanych problemów, czy konsultować właśnie podejmowane decyzje. W większości przypadków są to społeczności powstające oddolnie, spontanicznie i z potrzeby chwili w portalach takich jak Linkedin, czy polski biznes.net.

Trend Web 2.0 – bo o nim mowa, ale w „dorosłym” wydaniu – zaczęły dostrzegać również duże firmy na całym świecie, a wraz z nimi obsługujące je agencje Public Relations, agencje marketingowe i dostawcy portali korporacyjnych tacy jak IBM, Novell, czy Microsoft. Skoro pracownicy, klienci i kontrahenci potrzebują społecznościowych narzędzi komunikacyjnych i poczucia wspólnoty, to należy im takie narzędzia dostarczyć. Tym bardziej, że pozwala to nie tylko udrożnić komunikację wewnątrz firmy, a czasem również zaangażować i związać z firmą klientów, partnerów i cały ekosystem zewnętrznych podmiotów od których uzależniona jest jej działalność.

- Popularyzacja internetowych narzędzi Web 2.0 doprowadziła do umocnienia więzi i zwiększenia aktywności klientów i partnerów wielu firm. Platforma społecznej aktywności, jaką jest Biznes.net daje szansę tworzenia grup eksperckich skoncentrowanych wokół różnorodnych tematów integrujących profesjonalne społeczności biznesowe. Z punktu widzenia PR jest to narzędzie, które pozwala na sprawną, przejrzystą i otwartą komunikację z potencjalnymi klientami. Zyskujemy szansę budowania trwałych relacji opartych na wymianie wiedzy, opinii i doświadczeń – mówi Łukasz Malczewski, Client Service Director w ComPress S.A.

- Firma w wersji 2.0 to taka, która dostrzega znaczenie budowania społeczności, wymiany wiedzy i wyzwalania twórczej energii – wewnątrz i na zewnątrz własnej organizacji. Wspólna oferta ComPress oraz Biznes.net dotyczy wykorzystania internetowych narzędzi typu Web 2.0 do budowania społeczności służących interesom klienta – mówi Michał Faber, Biznes.Net

Prezentacja na temat oferty dla firm 2.0 - kliknij aby pobrać

Komentarze (0) 17.12.2007. 13:45

Poszukiwania układu w sieciach społecznych

Premier Jarosław Kaczyński mówiąc w wywiadzie o komputerowym modelu „układu” wzbudził ogromne zainteresowanie tym nowym podejściem badawczym. Tymczasem na świecie od lat stosuje się takie metody do wykrywania układu w radach nadzorczych największych firm, czy układu niezależnych ekspertów finansowanych przez znany koncern paliwowy. Analizy sieci społecznych używa się też w celu zdobywania nowych kontaktów i kontraktów przez portale takie jak biznes.net.

28 sierpnia w wywiadzie dla "Gazety Pomorskiej" premier Jarosław Kaczyński powiedział: „Dziś o układzie można więcej powiedzieć niż kiedyś, nawet są prowadzone badania o charakterze naukowym, przy użyciu modelu komputerowego układu, by ukazać te wszystkie związki między różnego rodzaju ośrodkami sił społecznych w Polsce”.

Słowa te wywołały falę komentarzy w środowisku badaczy sieci społecznych, dziennikarzy i twórców portali typu „social networking”, wykorzystujących analizę sieci powiązań społecznych.

„Analiza sieci społecznych jest na świecie stosowana od lat. Efekty wykorzystania tej dziedziny wiedzy z pogranicza socjologii i teorii grafów bardzo zależą od nastawienia oraz interpretacji otrzymanych wyników. Agencje wywiadowcze i zatroskani obywatele tropią układ terrorystów (www.trackingthethreat.com), alter-globaliści i zatroskani socjalistyczni aktywiści śledzą układ we władzach wielkich korporacji (www.theyrule.net), a zdegustowani ekolodzy odkrywają układ licznych organizacji i ekspertów, finansowanych przez koncern Exxon Mobil (Esso/Mobil), dementujących zjawisko globalnego ocieplania się klimatu (www.exxonsecrets.org).” – wylicza Michał Faber, pomysłodawca portalu sieciowego i społecznościowego dla profesjonalistów biznes.net.

„Portale social networkingowe, takie jak biznes.net, wprowadziły analizę sieciową pod strzechy. Do pewnego stopnia pozwalają one odwzorować rzeczywiste relacje między ludźmi biznesu. Celem ich istnienia jest czerpanie korzyści z sieci zaufanych kontaktów swoich znajomych. To przykład konstruktywnego zastosowania analizy sieciowej do realizacji celów biznesowych. Z drugiej strony można powiedzieć, że każdy za nas ma swój własny układ, swoją własną klikę znajomych oraz ich znajomych. Czy to coś złego?” – zastanawia się Łukasz Jonak, socjolog z Uniwersytetu Warszawskiego i doradca biznes.net.

Dziennikarz „Polityki” Edwin Bendyk również odniósł się do słów premiera. „Mam nadzieję, że tropiąc układ za pomocą komputera śledczy pamiętali, że podstawowa reguła sieci społecznych mówi, że dwie dowolne osoby można ze sobą połączyć średnio łańcuchem sześciu pośredników. Ten stary wynik badań socjologicznych uzyskany przez Stanleya Milgrama w 1967 r. potwierdził w Polsce na bardzo dużej próbie milionów użytkowników Gadu-Gadu Dominik Batorski z Uniwersytetu Warszawskiego.” – napisał na swoim blogu Edwin Bendyk.

„Praktycznie wszędzie moglibyśmy dopatrzyć się jakiegoś układu, bo cała rzeczywistość społeczna ma charakter sieciowy i na co dzień w funkcjonujemy w różnego rodzaju sieciach relacji, powiązań i komunikacji. Samo jednak istnienie takich układów nie znaczy, że są one patologią.” – napisał dr Dominik Batorski w swoim blogu.

„W przełożeniu na sytuację dnia dzisiejszego oznacza to, że przy odrobinie śledczej wyobraźni każdemu można przypisać bliższy lub dalszy udział w układzie.” – konkluduje Edwin Bendyk.

Komentarze (0) 13.09.2007. 13:51

E-mailowe bankructwo, czy e-mail 2.0?

Pod koniec sierpnia NetSprint opublikował raport z monitoringu mediów on-line, którego autorzy zastanawiają się nad stosunkowo niską liczbą publikacji dotyczących społecznościowych serwisów dla profesjonalistów. Dotyczy to zarówno światowego lidera Linkedin (56 publikacji), jak i jego polskiego odpowiednika Biznes.net (55 publikacji w 2007 roku). Zdaniem twórców Biznes.net wiele zastosowań Web 2.0 w biznesie pozostaje wciąż nieodkrytych przez aktywnych zawodowo Polaków, w tym również dziennikarzy.

Przykładem bardzo praktycznego, ale nie w pełni odkrytego jeszcze zastosowania Biznes.net, czy Linkedin jest e-mail 2.0, czyli system płatnych wiadomości wewnętrznych. Nadawcy wiadomości w tych serwisach nie są anonimowi, można sprawdzić ich referencje, gdzie pracują, czym się zajmują, kim właściwie są. Taki system wiadomości nie chroni oczywiście w 100% przed spamem, ale pozwala adresatowi szybko zorientować się czy dana wiadomość zasługuje na poświęcenie jej czasu. Dodatkowo nie występuje zjawisko masowego spamu, bo wysłanie wiadomości w Biznes.net nie jest bezpłatne, tak jak w przypadku darmowego e-maila.

Fred Wilson, venture kapitalista z Nowego Jorku, ogłosił w kwietniu e-mailowe bankructwo. Nie nadążał z odpisywaniem na e-maile, więc postanowił o nich zapomnieć, anulować, zignorować. Ogłosił na swoim blogu, że jeśli ktoś wysłał mu e-maila, to może wysłać kolejnego, bo poprzedniego nawet nie przeczytał. Ale czy aby kolejny e-mail zostanie przeczytany?

Inny bloger - Om Malik - skomentował ten fakt w felietonie dla magazynu Business 2.0. Napisał, że wiele lat temu uważał e-mail za narzędzie niesamowicie usprawniające pracę i zwiększające produktywność. Już nie trzeba było dzwonić, oddzwaniać, nagrywać się, odsłuchiwać itd. Minęło kilka lat i okazało się, że e-mail jest największym złodziejem czasu.

Większość z nas pogodziła się już z codzienną porcją spamu i karą jaka nas spotyka za święteczne lub weekendowe lenistwo - skrzynką pełną dziwnych przesyłek.

Panda Software donosi, że prawie 90% wiadomości e-mail otrzymanych w lipcu przez firmy to spam. Niechciane e-maile to strata czasu i pieniędzy, a na dokładkę złośliwe programy w załącznikach.

Do tej pory wymyślono kilka sposobów na uporanie się ze spamem, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej dostępności - niestety żaden nie jest doskonały.

Klasyczna recepta na spam to zostać ekspertem od aktualizacji oprogramowania i filtrowania oraz segregowania e-maili, albo zamówić taką usługę lub zlecić ją korporacyjnemu informatykowi. To oczywiście dalsza strata czasu i pieniędzy. Wiąże się z tym również ryzyko utraty potrzebnej poczty w wyniku błędów programu filtrującego.

Drastyczną, ale dość skuteczną metodą jest tzw. 'whitelist', czyli przyjmowanie e-maili jedynie od osób na naszej 'białej liście' - wspólników, szefa, żony, dzieci, czy ulubionego współpracownika. Oczywiście metoda ta w znaczący sposób ogranicza naszą dostępność, na co nie wszyscy sobie możemy pozwolić.

Są też ludzie, którzy korzystają z Gmaila i twierdzą, że to najlepszy sposób na spam. Ubolewają, że reszta ludzkości jeszcze nie zna tego sposobu. Niestety reszta ludzkości korzysta zwykle z infrastruktury pracodawcy, korzysta z kilku kont pocztowych itd.

Ale na czym właściwie polega problem? Om Malik trafnie zauważa, że jedne e-maile są ważniejsze od innych, czego zwykła usługa e-maila nie uwzględnia. Okazuje się, że są sprawy priorytetowe i listy też! Rodzimy venture kapitalista - Maciej Kowalczyk z MCI Management - wprost pisze na swoim blogu mci.biznes.net, że e-maile ulegają zagubieniu, a jedyny pewny sposób na przekazanie priorytetowej wiadomości to poprzeć ją telefonem, kolejną wiadomością z kolejnymi argumentami, a najlepiej znaleźć znajomego który nas poleci i poprze.

Nie ma lepszej platformy do wysłania takiej uwiarygodnionej wiadomości, niż społecznościowy serwis dla profesjonalistów, który oferuje adresatowi rozmaite sposoby sprawdzenia tożsamości, doświadczeń i reputacji nadawcy.

W tym sensie wiadomości wewnętrzne wymieniane przez użytkowników Biznes.net można określić jako e-mail 2.0. W tym sensie serwisy takie jak Biznes.net zasługują na więcej uwagi, bo przynoszą realne korzyści ich użytkownikom. Tym odróżniają się od rozrywkowych serwisów społecznościowych dla młodzieży, z którymi są często zestawiane. Nie do końca trafnie.

Raport NetSprint : http://www.newspoint.pl/nowosci/gronowladne

Komentarze (0) 04.09.2007. 10:18

Biznes.net 3 razy bardziej aktywny

Ponad 300 nagród dla najbardziej aktywnych użytkowników wręczył w maju i czerwcu br. społecznościowy serwis dla profesjonalistów biznes.net w ramach zorganizowanego konkursu. Rezultatem konkursu i trwającej dwa miesiące kampanii reklamowej jest trzykrotny wzrost aktywności w ramach biznes.net w okresie od połowy maja do połowy sierpnia, a co za tym idzie znaczny wzrost przydatności portalu dla tworzących go użytkowników.

W konkursie użytkownicy biznes.net zdobyli m.in. multimedialne telefony Nokia N-Series, prenumeraty „Pulsu Biznesu”, „Media&Marketing Polska”, systemy operacyjne Novell Suse Linux oraz główną nagrodę - wycieczkę w dowolne miejsce na świecie z oferty Travelplanet.pl.

Komisja konkursowa przyznając nagrody przejrzała setki profili użytkowników biznes.net i zwróciła uwagę na ogromną determinację w dążeniu do celów zawodowych, chęć rozwijania siebie i swojego biznesu, a często także pasję dla wykonywanej pracy, entuzjazm poznawania i odkrywania, czy zdobywania nowych kontaktów... Główna nagroda konkursu została przyznana młodemu przedsiębiorcy, którego wyróżnia dążenie do profesjonalizmu i kreatywność w ramach świadczonych, bardzo niszowych usług… tworzenia dekoracji balonowych.

Bartosz Dryl tak pisze o swojej profesji na blogu prowadzonym w biznes.net : „Na studiach ukończyłem dwa kierunki - zarządzanie oraz PR. Pierwsze z zamiłowania drugie raczej z rozsądku. Jednak praca w agencjach PR mnie rozczarowała. Więc stwierdziłem, że spróbuję robić to co lubię i co mnie pasjonuje – dekoracje balonowe”.

W czasie trwania konkursu w portalu biznes.net zaroiło się od równie kreatywnych i przedsiębiorczych profesjonalistów. W rezultacie skumulowane bogactwo dobrych relacji, pozytywnej energii i potencjału nawiązania owocnej współpracy w ramach biznes.net znacznie wzrosło – co widać na poniższym wykresie.

Łączny kapitał społeczny użytkowników biznes,net poszybował w górę, a jest to wzrost namacalny i mierzalny.

Co wykres obok przedstawia? Odpowiadając krótko można powiedzieć, że wzrost przydatności biznes.net dla jego użytkowników.

Każdy użytkownik korzystając z biznes.net gromadzi na swoim indywidualnym koncie kredyty (punkty). Stan konta każdego użytkownika jest średnią ważoną jego aktywności w biznes.net (np. zaproszonych znajomych, komentarzy na blogach itd).

Taki matematyczny model pozwala oceniać jak przedstawia się kapitał społeczny każdego z nas osobno (nasza "wartość", reputacja, "ważność" w społeczności biznes.net) oraz łączny kapitał na kontach wszystkich użytkowników biznes.net.

A kapitał społeczny to trampolina do osiągania sukcesów, energia potencjalna do realizacji ciekawych projektów, dźwignia którą możemy lewarować nasze działania w przyszłości. Więcej na ten kapitału społecznego i jego roli w prowadzeniu biznesu można przeczytać w oficjalnym blogu biznes.net.

Komentarze (0) 24.08.2007. 10:15

Pierwsza kampania reklamowa na blogach Syndykatu Blox.pl

Społecznościowy portal dla profesjonalistów Biznes.net promuje organizowany właśnie konkurs przez linki sponsorowane zamieszczone na blogach zrzeszonych w Syndykacie Blox.pl. Jest to pierwsza taka kampania reklamowa. Dodatkowo przyciski reklamowe biznes.net znalazły się na kilku wybranych blogach poświęconych nowościom w internetowym biznesie.

W zamian za aktywne korzystanie z biznes.net można wygrać m.in. wycieczkę w dowolne miejsce na świecie z oferty Travelplanet.pl, multimedialne telefony Nokia N-Series, prenumeraty „Pulsu Biznesu” oraz „Media&Marketing Polska”, czy systemy operacyjne Novell Suse Linux. Szczegóły akcji na stronie www.biznes.net/konkurs/.

„Do promocji biznes.net użyliśmy m.in. blogów, bo piszą je i czytają najbardziej aktywni użytkownicy Internetu. Takie osoby stanowią trzon każdej społeczności, a biznes.net jest serwisem społecznościowym. Wybraliśmy jako medium reklamowe Syndykat Blox.pl, bo gromadzi on opiniotwórcze blogi pisane przez znane postaci polskiej blogosfery” – powiedział Michał Faber, założyciel biznes.net.

„Negocjacje z poszczególnymi blogerami są dość trudne, bo obiegowa opinia głosi, że blogi i reklama nie pasują do siebie. Dlatego cieszę się, że pojawiła się na rynku oferta reklamowa Syndykatu. Czekam na podobne propozycje w ramach innych platform blogowych.” – dodaje Faber.

„Syndykat Blox.pl gromadzi i promuje najciekawsze blogi tematyczne w serwisie. Uruchomienie specjalnego programu emisji płatnych linków na blogach Syndykatu zapowiadaliśmy już w lutym br. Kampania Biznes.net jest pierwszą zrealizowaną według tego programu. Autorzy blogów, na których zostanie wykupiona emisja tych reklam, otrzymają 50% wpływów. Reklamy będą każdorazowo indywidualnie zamawiane przez reklamodawcę. Treść reklamy nie będzie przesłaniać treści bloga.” - mówi Michał Olszewski, odpowiedzialny za serwisy społecznościowe Gazeta.pl.

O biznes.net

Społecznościowy i sieciowy charakter biznes.net oznacza, że serwis do pewnego stopnia odwzorowuje rzeczywiste relacje między ludźmi biznesu. Dzięki temu każdy użytkownik może - na zasadzie wzajemności - czerpać korzyści z sieci zaufanych kontaktów swoich znajomych. Jak wiadomo wiele spraw można dużo korzystniej załatwić dzięki poleceniu przez znajomego.

Poza tym dzięki biznes.net łatwo jest być zorientowanym czym aktualnie zajmują się nasi znajomi (profile osobiste, wywiady w biznes.net TV), z kim współpracują (lista znajomych, rekomendacje), czym się interesują (blogi, trendomierz) i przy okazji jakich wydarzeń biznesowych można ich spotkać (kalendarium).

W biznes.net można też prowadzić bloga osobistego i firmowego, albo przeglądać relacje wideo i wywiady z użytkownikami serwisu w ramach biznes.net TV.

Biznes.net ułatwia budowanie trwałych relacji biznesowych i osiąganie wyznaczonych celów, co możliwe jest wyłącznie dzięki dotarciu do właściwych ludzi i rozmowie z nimi. A możliwość rozmowy na odpowiednim poziomie trzeba sobie wypracować. W tym właśnie ma pomagać biznes.net dostarczając rozmaitych narzędzi autoprezentacji i budowania reputacji.

Serwis biznes.net rozwijany jest przez Web² Sp. z o.o. (www.webkwadrat.pl) – spółkę portfelową giełdowego funduszu MCI Management S.A.

Komentarze (0) 18.06.2007. 10:11

Zaproś znajomych z Outlooka do biznes.net

W społecznościowym portalu dla profesjonalistów Biznes.net trwa konkurs w którym rozdano już ponad 100 nagród, ale największe atrakcje jeszcze przed nami. Nagroda główna konkursu to wycieczka w dowolne miejsce na świecie. Tymczasem pojawiła się nowa, unikalna w polskim Internecie możliwość zapraszania do biznes.net znajomych z książki adresowej programów pocztowych Outlook oraz Outlook Express.

Aby ułatwić zapraszanie do biznes.net znajomych ten społecznościowy portal udostępnił swoim użytkownikom specjalny programik, który w prosty i bezpieczny sposób pozwala wyszukać kontakty w Książce Adresowej programów pocztowych Outlook oraz Outlook Express. Znalezione kontakty wyświetlane są następnie na stronie biznes.net, ale to użytkownik wybiera do których osób zechce wysłać zaproszenie do grona swoich znajomych w biznes.net.

Dzięki udostępnionemu programikowi można zaprosić do biznes.net kilkadziesiąt albo kilkaset osób za jednym razem, dzięki czemu oszczędza się mnóstwo czasu na ręcznym wstukiwaniu poszczególnych nazwisk i adresów. W ten sposób korzystanie z pełni możliwości budowania w biznes.net pozycji na rynku, reputacji i sieci znajomości jest niezwykle efektywne czasowo, co ma duże znaczenie dla bardzo zajętych profesjonalistów.

Przy okazji w biznes.net trwa konkurs w którym można wygrać atrakcyjne nagrody takie jak multimedialne telefony Nokia N-Series, prenumeraty „Pulsu Biznesu”, „Media&Marketing Polska”, systemy operacyjne Novell Suse Linux, czy wspomnianą wycieczka w dowolne miejsce na świecie.

Aby wygrać jedną lub więcej konkursowych nagród wystarczy być zarejestrowanym użytkownikiem biznes.net, uzupełnić swój profil informacjami o zainteresowaniach zawodowych lub historii zatrudnienia, a także zaprosić do serwisu kilku znajomych. To właśnie znajomi znajomych są największym bogactwem biznes.net, a teraz można zaprosić ich jeszcze szybciej i łatwiej dzięki sięgnięciu do książki adresowej Outlooka.

Społecznościowy i sieciowy charakter biznes.net oznacza, że serwis do pewnego stopnia odwzorowuje rzeczywiste relacje między ludźmi biznesu. Dzięki temu każdy użytkownik może - na zasadzie wzajemności - czerpać korzyści z sieci zaufanych kontaktów swoich znajomych. Jak wiadomo wiele spraw można dużo korzystniej załatwić dzięki poleceniu przez znajomego.

Poza tym dzięki biznes.net łatwo jest być zorientowanym czym aktualnie zajmują się nasi znajomi (profile osobiste, wywiady w biznes.net TV), z kim współpracują (lista znajomych, rekomendacje), czym się interesują (blogi, trendomierz) i przy okazji jakich wydarzeń biznesowych można ich spotkać (kalendarium).

W biznes.net można też prowadzić bloga osobistego i firmowego, albo przeglądać relacje wideo i wywiady z użytkownikami serwisu w ramach biznes.net TV.

Biznes.net ułatwia budowanie trwałych relacji biznesowych i osiąganie wyznaczonych celów, co możliwe jest wyłącznie dzięki dotarciu do właściwych ludzi i rozmowie z nimi. A możliwość rozmowy na odpowiednim poziomie trzeba sobie wypracować. W tym właśnie ma pomagać biznes.net dostarczając rozmaitych narzędzi autoprezentacji i budowania reputacji.

Serwis biznes.net rozwijany jest przez Web² Sp. z o.o. (www.webkwadrat.pl) – spółkę portfelową giełdowego funduszu MCI Management S.A.

Komentarze (0) 13.06.2007. 11:59

Dołącz do biznes.net, wygraj nagrody!

Społecznościowy portal dla profesjonalistów Biznes.net rozdaje swoim użytkownikom nagrody za aktywne korzystanie z serwisu. Do wygrania są m.in. wycieczka w dowolne miejsce na świecie z oferty Travelplanet.pl, multimedialne telefony Nokia N-Series, prenumeraty „Pulsu Biznesu” oraz „Media&Marketing Polska”, czy systemy operacyjne Novell Suse Linux. Szczegóły akcji na stronie www.biznes.net/konkurs/.

Aby wygrać jedną lub więcej nagród wystarczy być zarejestrowanym użytkownikiem biznes.net, uzupełnić swój profil informacjami o zainteresowaniach zawodowych lub historii zatrudnienia, a także zaprosić do serwisu kilku znajomych. To właśnie znajomi znajomych są największym bogactwem biznes.net.

Społecznościowy i sieciowy charakter biznes.net oznacza, że serwis do pewnego stopnia odwzorowuje rzeczywiste relacje między ludźmi biznesu. Dzięki temu każdy użytkownik może - na zasadzie wzajemności - czerpać korzyści z sieci zaufanych kontaktów swoich znajomych. Jak wiadomo wiele spraw można dużo korzystniej załatwić dzięki poleceniu przez znajomego.

Poza tym dzięki biznes.net łatwo jest być zorientowanym czym aktualnie zajmują się nasi znajomi (profile osobiste, wywiady w biznes.net TV), z kim współpracują (lista znajomych, rekomendacje), czym się interesują (blogi, trendomierz) i przy okazji jakich wydarzeń biznesowych można ich spotkać (kalendarium).

W biznes.net można też prowadzić bloga osobistego i firmowego, albo przeglądać relacje wideo i wywiady z użytkownikami serwisu w ramach biznes.net TV.

Biznes.net ułatwia budowanie trwałych relacji biznesowych i osiąganie wyznaczonych celów, co możliwe jest wyłącznie dzięki dotarciu do właściwych ludzi i rozmowie z nimi. A możliwość rozmowy na odpowiednim poziomie trzeba sobie wypracować. W tym właśnie ma pomagać biznes.net dostarczając rozmaitych narzędzi autoprezentacji i budowania reputacji.

Biznes.net miał swoją premierę na konferencji pt. "Witamy Web 2.0 w Polsce!" która odbyła się 14 czerwca 2006 r. na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Relacja zdjęciowa, prezentacje oraz podcasty z konferencji są dostępne pod tym adresem.

Serwis biznes.net rozwijany jest przez Web² Sp. z o.o. (www.webkwadrat.pl) – spółkę portfelową giełdowego funduszu MCI Management S.A.

Komentarze (0) 17.05.2007. 07:56

Ewangelizator Google w biznes.net TV

W ubiegłym tygodniu Polskę odwiedził jeden z „ojców założycieli” Internetu - Vinton Cerf, obecnie wiceprezes i Chief Internet Evangelist w firmie Google. Jego wystąpienie można w całości obejrzeć w biznes.net TV. Relacje z ważnych wydarzeń biznesowych i wideo wywiady to kolejna nowość zaproponowana użytkownikom biznes.net.

Vinton Cerf w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku współtworzył na zlecenie Departamentu Obrony USA protokół wymiany danych TCP/IP, a dzięki jego pracy powstał ARPANET, czyli poprzednik dzisiejszego Internetu. Obecnie Cerf jest m.in. prezesem organizacji ICANN zarządzającej domenami internetowymi, a także wiceprezesem firmy Google.

Ewangelizator Google przyjechał do Warszawy 3 kwietnia br. na zaproszenie wydawcy Pulsu Biznesu, aby wziąć udział w konferencji z cyklu z cyklu "Technologie jutra w biznesie" pt. "Modele biznesowe XXI. Prawdziwe pieniądze w wirtualnym świecie".

Dzięki uprzejmości Pulsu Biznesu wystąpienie Cerfa zarejestrowała biznes.net TV i udostępniła w całości polskim internautom pod adresem http://biznes.net/tv/6.html.

Biznes.net TV to nowa usługa serwisu dla profesjonalistów biznes.net. W ramach biznes.net TV można oglądać relacje z konferencji i innych ważnych wydarzeń biznesowych, a także wywiady z użytkownikami serwisu w ramach cyklu pt. „Mój profil w biznes.net”. Wywiady te mają na celu przybliżać czym interesują się, a także czego szukają w prowadzonej działalności osoby korzystające z biznes.net.

Biznes.net jest serwisem społecznościowym dla profesjonalistów – doświadczonych specjalistów, managerów, przedsiębiorców, czy osób wykonujących wolne zawody.

W serwisie można stworzyć własny profil prezentujący kompetencje i doświadczenia zawodowe, a następnie można zaprosić do biznes.net znajomych, aby zawsze być z nimi w kontakcie, udzielać im i otrzymywać od nich rekomendacje. A to dopiero początek dokumentowania własnej reputacji i rozwijania sieci kontaktów.

Społecznościowy i sieciowy charakter biznes.net oznacza, że serwis do pewnego stopnia odwzorowuje rzeczywiste relacje między ludźmi biznesu. Dzięki temu każdy użytkownik może - na zasadzie wzajemności - czerpać korzyści z sieci zaufanych kontaktów swoich znajomych. Jak wiadomo wiele spraw można dużo korzystniej załatwić dzięki poleceniu przez znajomego.

Poza tym dzięki biznes.net łatwo jest być zorientowanym czym aktualnie zajmują się nasi znajomi (profile osobiste, wywiady w biznes.net TV), z kim współpracują (lista znajomych, rekomendacje), czym się interesują (blogi, trendomierz) i przy okazji jakich wydarzeń biznesowych można ich spotkać (kalendarium).

W biznes.net można też prowadzić bloga osobistego i firmowego, albo przeglądać relacje wideo i wywiady z użytkownikami serwisu w ramach biznes.net TV.

Biznes.net ułatwia budowanie trwałych relacji biznesowych i osiąganie wyznaczonych celów, co możliwe jest wyłącznie dzięki dotarciu do właściwych ludzi i rozmowie z nimi. A możliwość rozmowy na odpowiednim poziomie trzeba sobie wypracować. W tym właśnie ma pomagać biznes.net dostarczając rozmaitych narzędzi autoprezentacji i budowania reputacji.

Biznes.net miał swoją premierę na konferencji pt. "Witamy Web 2.0 w Polsce!" która odbyła się 14 czerwca 2006 r. na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Relacja zdjęciowa, prezentacje oraz podcasty z konferencji są dostępne pod tym adresem.

Serwis biznes.net rozwijany jest przez Web² Sp. z o.o. (www.webkwadrat.pl) – spółkę portfelową giełdowego funduszu MCI Management S.A.

Komentarze (0) 11.04.2007. 11:50

Biznes.net w raporcie Edelmana

Biznes.net został ujęty w raporcie firmy Edelman dotyczącym stanu światowej blogosfery i serwisów społecznościowych. Cieszy nas to wyróżnienie, nawet jeśli jest malutkie... :)

raport edelman biznes.net

Pobierz raport "A Corporate Guide to the Global Blogosphere. The new model of peer-to-peer communications" firmy Edelman (PDF, 3MB)

Ze wstępu raportu:

This paper provides corporations with a guide to participating respectfully in the “horizontal” conversation, with a focus on the global blogosphere. It will help companies participate in the blogosphere locally and globally, and help them understand that social networks connect people with similar interests in ways that cut across languages, nations, cultures, and social classes.

There has been a good deal of research produced about the English-speaking blogosphere, but we know the blogosphere is quite diffuse by language, with 39% of total posts in English, 33% in Japanese, 10% in Chinese, with Spanish, French, Italian, and German all registering between 1-3% of all blog posts as of June 2006 (chart 1). Therefore, we aimed to examine the differences between markets.

Komentarze (0) 12.01.2007. 19:02

'Od Web 2.0 do zysków'

10 stycznia 2007 r. Lewiatan Business Angels zorganizowało spotkanie pt. "Od Web 2.0 do zysków". Spotkanie adresowane było do osób prowadzących i zamierzających uruchomić biznes internetowy oparty na modelu społecznościowym i trendach związanych z Web 2.0.

W ramach imprezy wystąpili m.in. przedstawiciele LBA, Tiver.pl, O2.pl oraz agencji Yoof znanej z badania Web 2.0 wśród młodzieży przeprowadzonej przez Gemiusa. W swoim imieniu wystąpili Maciej Grabski, związany dawniej z portalem Wirtualna Polska, oraz Zbigniew Branicki opowiadający o pracy w Dolinie Krzemowej. Podczas imprezy Maciej Kowalczyk, Dyrektor Inwestycyjny funduszu MCI Management, przedstawił case study swojej inwestycji w spółkę Web².

Maciej Kowalczyk - "Case study: czego MCI szuka w Web 2.0"


Zobacz wystąpienie Macieja Kowalczyka w Tiver.pl


Web² specjalizuje się w rozwijaniu usług internetowych Web 2.0, w ramach których użytkownicy tworzą społeczności, komunikują się, wspierają i współpracują.

Flagowymi projektami spółki są obecnie serwisy biznes.net i trendomierz, ale docelowo Web² ma rozwijać szereg serwisów i aplikacji Web 2.0, dążąc do wykorzystania synergii marketingowych, rynkowych i technologicznych.

Założyciele Web² planują zarówno inkubację ciekawych pomysłów w ramach spółki, jak i nawiązywanie współpracy z zewnętrznymi projektami przez włączanie ich twórców do spółki jako udziałowców.

Zapraszamy do współpracy zarówno firmy, jak i osoby indywidualne. Zapraszamy do dyskusji i komentowania zarówno tej witryny, jak i przekazywania nam sugestii oraz opinii na temat działania naszych serwisów na devblog.biznes.net oraz blog.trendomierz.pl. Szczególnie zachęcamy do współpracy w ramach innowatorium.

Zebrani z napięciem i na stojąco śledzili przebieg imprezy...


...aż do prezentacji Macieja Kowalczyka, kiedy okazało się o co właściwie chodzi ;-)


Potem było już z górki...

Komentarze (0) 12.01.2007. 02:11

<< Pierwsza < Poprzednia [1 / 2] Następna > Ostatnia >>

Serwisy internetowe Web²

>biznes.net
Serwis dla pro-aktywnych profesjonalistów, centrum biznesowych znajomości, wydarzeń i aktualności.

>trendomierz.net
>trendomierz.pl
Społecznościowy agregator, który powiadamia o nowościach, wizualizuje trendy w mediach internetowych, blogach, informacyjnych serwisach wideo i świecie podcastów. Ponad 200.000 uu/m-c.

>Paseczek Finansowy
Czytnik wiadomości RSS w formie paseczka przewijanego u góry strony - dedykowany dla społeczności Newconnect w biznes.net. Opracowany przy współpracy Giełdy Papierów Wartościowych.

>wykop.net
>wykop.biz
>wykop.info
Społecznie moderowany ranking wiadomości technologicznych, biznesowych i 'headlines'.

Programy motywacyjne Web²

Programy partnerskie Web²

Usługi B2B