"My God, it's full of stars!" - 2001: A Space Odyssey

"Tworzymy wartość dzięki Web 2.0"

przeglądasz: Start · Aktualności

MCI Management inwestuje w projekty Web 2.0

MCI Management S.A. uruchamia spółkę Web² specjalizującą się w rozwijaniu usług internetowych Web 2.0, w ramach których użytkownicy tworzą społeczności, komunikują się, wspierają i współpracują. Celem inwestycji MCI w wysokości 500 tys. zł jest rozwój serwisu dla profesjonalistów Biznes.net oraz agregatora informacji Trendomierz. Docelowo Web² będzie rozwijać szereg serwisów i aplikacji Web 2.0, dążąc do wykorzystania synergii marketingowych, rynkowych i technologicznych. Założyciele Web² planują zarówno inkubację ciekawych projektów w ramach spółki, jak i akwizycje serwisów, czy podmiotów działających w tym atrakcyjnym segmencie rynku internetowego.

21 grudnia 2006 roku fundusz inwestycyjny MCI Management oraz przedsiębiorca internetowy Michał Faber podpisali umowę inwestycyjną powołując do życia Web² Sp. z o.o.. MCI zainwestuje w spółkę do 500.000 PLN. Inwestycja będzie podzielona na dwie transze, po realizacji których fundusz uzyska docelowo 66,7% w kapitale zakładowym. Michał Faber wniósł do spółki społecznościowy portal dla profesjonalistów Biznes.net oraz społecznie moderowany agregator wiadomości internetowych i blogów Trendomierz.

biznes.net to serwis dla pro-aktywnych profesjonalistów, który już wkrótce, wraz z rozwojem funkcjonalności, stanie się centrum networkingu, biznesowych znajomości, wydarzeń i aktualności. Obecnie można w nim założyć swój osobisty profil podobny do CV, zapraszać znajomych, wystawiać im rekomendacje, poznawać nowych ludzi, prowadzić własnego bloga albo poczytać co w swoich blogach mają do powiedzenia inni profesjonaliści.

Trendomierz.pl to społecznie moderowany agregator porządkujący ogromne ilości aktualności z serwisów internetowych oraz blogów. Najważniejsze i najciekawsze informacje są w nim łatwo dostępne, a serwis powiadamia e-mailem o nowościach z danych kategorii tematycznych, czy zawierających określone słowa kluczowe. Przy okazji wizualizuje także trendy mediów i blogów w postaci chmurek najczęściej występujących słów kluczowych. Serwis dostępny jest także w wersji dla profesjonalistów pod adresem Trendomierz.net, gdzie prezentowane są kategorie tematyczne związane z biznesem, finansami, teleinformatyką, czy mediami. Użytkownicy, mogąc oceniać i komentować pojawiające się wiadomości, przyczyniając się do poprawy jakości informacji i zawężenia jej zakresu, do najbardziej wartościowych doniesień.

Wszystko wskazuje na to, że serwisy Web 2.0 będą zyskiwały na popularności i angażowały w większym stopniu kolejne grupy demograficzne. Rośnie liczba internautów – w grupie powyżej 15 roku życia jest ich obecnie ponad 12 milionów, z czego 59,5 proc. korzysta z internetu codziennie lub prawie codziennie (źródło: SMG KRC).

Internauci spędzają w sieci więcej czasu, są także o wiele bardziej aktywni. W marcu br. typowy internauta poświęcił na przeglądanie stron WWW 27 godz. 22 min. i 31 sek. oraz wykonał w tym czasie 1.642,31 odsłon. Dla porównania w marcu 2005 średni czas na użytkownika wyniósł 20 godz. 15 min. i 2 sek., natomiast średnia liczba odsłon 1.204,64. (źródło: Gemius)

Z badań przeprowadzonych przez firmę Gemius wynika dobitnie, że Internet daje możliwość dotarcia do grupy szczególnie atrakcyjnej z punktu widzenia reklamodawców, tj. profesjonalistów, osób zarabiających miesięcznie ponad 3.000 PLN netto. Zamożni internauci chętnie odwiedzają witryny zgrupowane w kategoriach biznes, finanse, prawo oraz informacje, publicystyka, media. Gemius wskazuje także na niszę rynkową, związaną z brakiem na polskim rynku popularnych serwisów społecznościowych adresowanych do profesjonalistów i osób aktywnych zawodowo. Zagospodarowanie tej niszy jest jednym z głównych celów Web² Sp. z o.o.

"Segment rynku internetowego, jakim są serwisy i aplikacje Web 2.0, jest bardzo atrakcyjny z punktu widzenia naszego funduszu. Niewielkie koszty początkowe i stałe, a jednocześnie duży potencjał wzrostu serwisów społecznościowych daje możliwość osiągnięcia atrakcyjnych stóp zwrotu z inwestycji. Interesujące są również możliwości ekspansji międzynarodowej tego typu serwisów. Chcemy angażować się w takie projekty przez spółkę Web². W tym celu planujemy stworzyć zespół doświadczonych menedżerów i przedsiębiorców internetowych, którzy tę wizję będą realizowali razem z nami. Pierwszym z nich jest Michał Faber, którego znamy od lat i który świetnie zna polski rynek internetowy oraz zagadnienia związane z Web 2.0" - powiedział Maciej Kowalczyk, Dyrektor Inwestycyjny MCI Management S.A. nadzorujący ten projekt.

"Z MCI Management współpracowałem od dłuższego czasu organizując konferencje związane z nowymi technologiami mające na celu m.in. networking biznesowy, czyli budowanie sieci kontaktów. Zebrane doświadczenia pomogą mi rozwijać serwis networkingowy Biznes.net. Poza tym przez ostatnie 7 lat prowadziłem portal informacyjny dla branży internetowej, dzięki czemu rozpoznałem możliwości generowania przychodów w Internecie z rozmaitych źródeł, a przy okazji uzmysłowiłem sobie problemy związane z natłokiem informacji i potrzebą ich selektywnego odbierania przez czytelnika. Te doświadczenia z kolei pomogą mi w rozwijaniu grupy serwisów opartych o Trendomierz" - powiedział Michał Faber, udziałowiec i prezes Web² Sp. z o.o.

Komentarze (0) 16.12.2006. 20:01

Blogi w biznes.net

W blogach biznesowych serwisu biznes.net specjalista od brandingu odkrywa co jest „sexy” w nudnej marce, szefowa firmy szkoleniowej pisze bloga, którego niedługo wyda w formie książki, menedżer firmy internetowej pisze o relacjach między profesjonalistami, a specjalistka public relations i broker informacji promuje przedsiębiorczość.

Blogi nie muszą być laniem wody. Prowadzone przez profesjonalistów służą autopromocji, pozyskiwaniu partnerów i klientów, albo po prostu dają przyjemność z dyskusji z osobami o podobnych zainteresowaniach.

W serwisie biznes.net, adresowanym do profesjonalistów, można prowadzić blog osobisty lub oficjalny blog firmowy. Obie usługi są oczywiście bezpłatne.

Blogi firmowe to coraz popularniejsza forma komunikacji B2B, to otwarcie się na interakcję ze współpracownikami, partnerami, klientami, czy kandydatami do pracy. Można w nich opowiadać o życiu swojej firmy w nieco mniej formalny sposób, niż ma to miejsce w komunikatach PR-owców.

Blog osobisty to okazja do promocji własnej osoby, doświadczeń i poglądów, to narzędzie budowania reputacji i wiarygodności.

W serwisie biznes.net blogi osobiste i firmowe promowane są wśród wszystkich zarejestrowanych użytkowników poprzez dział serwisu o nazwie Blogosfera, a także przez cotygodniowe newslettery. O autorach blogów można dowiedzieć się więcej przeglądając ich profile osobiste i sprawdzając jakich znajomych posiadają i kto wystawił im rekomendacje w ramach serwisu biznes.net.

Przykładowo Marcin Wołkiewicz jest specjalistą w zakresie brandingu oraz strategii marki. W ramach prowadzonych audytów marketingowych odkrywał co może być "sexy" w marce PGNiG SA, prowadził projekty re-brandingowe m.in. dla Vistula SA, czy starał się uczynić Elektrociepłownię Kraków SA "obywatelem Krakowa". Był zaangażowany w realizację analitycznej fazy opracowywania marki dla Polski. Obecnie koordynuje projekt brandingowy dla międzynarodowego banku i prowadzi bloga na temat zarządzania marką na biznes.net (http://marcinwolkiewicz.biznes.net).

Wioletta Reluga jest menedżerem, specjalistą PR, organizatorem eventów oraz brokerem informacji. Prowadzi Klub Młodych Przedsiębiorczych, którego celem jest pomoc w rozwijaniu przedsiębiorczości indywidualnej młodym ludziom (studentom). Planuje uruchomić sieć takich klubów w całej Polsce. Pracowała m.in. dla marek takich jak Roche Polska, Klosterfrau, Glaxo Wellcome, Daewoo Motor Polska, PZU Agent Transferowy, Cisco Systems, Solidex. Prowadzi także bloga (http://wiolettareluga.biznes.net) na biznes.net.

Krzysztof Helak pisze bloga (http://krzysiekhelak.biznes.net) o relacjach między profesjonalistami, o źle pojętym polskim idywidualiźmie, o frustracji kryzysem w polskiej polityce. Krzysztof jest kierownikiem projektów internetowych w krakowskiej agencji Empathy Interactive, pisze więc także na temat marketingu w internecie, informatyzacji procesów biznesowych, czy nowoczesnych metod wsparcia sprzedaży.

Jolanta Żytkiewicz pisze w biznes.net bloga (http://jolantazytkiewicz.biznes.net), którego zamierza wydać w formie książki pt. "Coaching szefów firm". Jolanta jest szefem konsorcjum firm szkoleniowych i wice-prezesem Stowarzyszenia Komitetu Ochrony Podatnika. Szkoli szefów firm, kadrę zarządzającą, HR-owców, trenerów wewnętrznych, przedstawicieli handlowych, administrację publiczną i polityków. Interesuje się budowaniem sieci biznesowych i współpracą z osobami nastawionymi na doskonalenie się oraz doskonałość.

W serwisie biznes.net profesjonaliści łatwo budują sieci znajomości, aby trzymać rękę na pulsie, aktywnie promować swoje dokonania i swoją osobę.

Po co? Dzięki biznes.net łatwo jest być zorientowanym czym aktualnie zajmują się nasi znajomi (profile osobiste), z kim współpracują (lista znajomych, rekomendacje), czym się interesują (blogi, trendomierz) i co możemy dla siebie zrobić.

Biznes.net pomaga podtrzymywać dobre relacje i pozyskiwać nowe kontakty, ale nie nakłania do bezproduktywnego spędzania czasu w internecie.

Biznes.net miał swoją premierę na konferencji pt. "Witamy Web 2.0 w Polsce!" która odbyła się 14 czerwca 2006 r. na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Tematem konferencji był nowy trend w świecie internetu określany jako Web 2.0. Relacja zdjęciowa, prezentacje oraz podcasty z konferencji są dostępne pod tym adresem.

http://blogosfera.biznes.net

http://jolantazytkiewicz.biznes.net

http://krzysiekhelak.biznes.net

http://wiolettareluga.biznes.net

http://marcinwolkiewicz.biznes.net

Komentarze (0) 07.11.2006. 13:11

Premiera biznes.net

Biznes.net miał swoją premierę na konferencji pt. "Witamy Web 2.0 w Polsce!" która odbyła się 14 czerwca 2006 r. na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Tematem konferencji był nowy trend w świecieinternetu określany jako Web 2.0. Relacja zdjęciowa, prezentacje oraz podcasty z konferencji są dostępne pod tym adresem.



Biznes.net jest obecnie w fazie "beta", co oznacza że oczekujemy na Państwa opinie i uwagi. Zapraszamy do zgłaszania uwag "technicznych" na temat wygody korzystania i użyteczności (usability) na devblog.biznes.net.

Zapraszamy też do dyskusji na blog.biznes.net o prowadzeniu skutecznego networkingu, czyli korzystaniu z sieci kontaktów własnych i naszych znajomych. Networking prowadzony przez internet ma tę zaletę, że nie wymaga dużych nakładów czasu na spotkania "zapoznawcze" - można się nim zajmować "przy okazji", a spotykać tylko kiedy naprawdę warto.

Komentarze (0) 14.06.2006. 20:01

<< Pierwsza < Poprzednia [2 / 2] Następna > Ostatnia >>

Serwisy internetowe Web²

>biznes.net
Serwis dla pro-aktywnych profesjonalistów, centrum biznesowych znajomości, wydarzeń i aktualności.

>trendomierz.net
>trendomierz.pl
Społecznościowy agregator, który powiadamia o nowościach, wizualizuje trendy w mediach internetowych, blogach, informacyjnych serwisach wideo i świecie podcastów. Ponad 200.000 uu/m-c.

>Paseczek Finansowy
Czytnik wiadomości RSS w formie paseczka przewijanego u góry strony - dedykowany dla społeczności Newconnect w biznes.net. Opracowany przy współpracy Giełdy Papierów Wartościowych.

>wykop.net
>wykop.biz
>wykop.info
Społecznie moderowany ranking wiadomości technologicznych, biznesowych i 'headlines'.

Programy motywacyjne Web²

Programy partnerskie Web²

Usługi B2B