"My God, it's full of stars!" - 2001: A Space Odyssey

"Tworzymy wartość dzięki Web 2.0"

przeglądasz: Start · Innowatorium

Proponowany schemat prezentacji na innowatorium

Aspekty projektów omawiane w ramach spotkań innowatorium - propozycja:

1. Przedsięwzięcie - opis, cele na 3 lata i metody ich osiągania, misja

2. Rynek - opis, wielkość, klienci, prognozy dla rynku

3. Produkt / usługa - opis, konkurencja, przewagi, kryteria wyboru przez klienta

4. Model sprzedaży - strategia, alianse, prognozy

5. Konkurencja - konkurenci, bariery wejścia, pozycja w stosunku do konkurencji

6. Marketing - strategia, przykładowe działania

7. Organizacja - zespół, metody pozyskiwania, zakres odpowiedzialności

8. Finanse - plan wydatków inwestycyjnych, źródła finansowania, prognoza wyników

9. Kamienie milowe rozwoju - metody ich osiągania

W razie konieczności zachowania poufności części z powyższych punktów mogą być one pominięte w prezentacji, co nie znaczy, że nie będą padały pytania ich dotyczące.

Komentarze (0) 08.02.2007. 00:01

Po innowatorium 1 lutego

innowatorium barcamp
Pierwsze spotkanie z cyklu innowatorium zaskoczyło chyba wszystkich ogromnym zainteresowaniem. Ponad 200 uczestników szczelnie wypełniło oba piętra Restauracji Śpiewających Kelnerów, wypiło kilka beczek piwa, przez 3 godziny wymieniało pomysły oraz e-maile, a przez następne 4 godziny okupowało w podgrupach okoliczne bary.

Przedstawiciele portali i usług internetowych, pomysłodawcy, webmasterzy, studenci, programiści, pracownicy firm internetowych, graficy, dziennikarze i "inni" przez 15 minut kolejno się przedstawiali. Każdy miał 10 sekund na przedstawienie się za pomocą kilku tagów - słów kluczowych. Jak Web 2.0, to Web 2.0. ;-)

W nawiązywaniu kontaktów pomagały także naklejki z imieniem i nazwiskiem oraz firmą/projektem - zielone dla przedstawicieli portali oraz usług internetowych, pomarańczowe dla pomysłodawców, niebieskie dla inwestorów i aniołów biznesu, czerwone dla "innych".

W rezultacie tych zabiegów okazało się, że na miejscu byli przedstawiciele większości znanych blogów, portali i usług. Nareszcie można było się poznać z osobami, które zna się z mediów, blogów i dyskusji w sieci...

Ale i tak ze wszystkimi nie udało się porozmawiać, a na pewno nie przez dłuższą chwilę. Okazało się, że wizytówki nie są atrybutem wyłącznie sztywniaków w garniturach, ale nawet podczas takich nieformalnych spotkań są przydatnym narzędziem służącym do wymiany kontaktów, a raczej zapamiętania z kim się należy skontaktować po spotkaniu - wysłać e-maila, umówić na indywidualną rozmowę, przesłać propozycję współpracy.

Pierwszą prezentację pierwszego spotkania innowatorium przedstawił Rafał Agnieszczak, który mówił z perspektywy przedsiębiorcy internetowego. Była to z całą pewnością prezentacja praktyka i w dodatku z własną oceną całego rynku internetowego. Właśnie dla tego typu przemyśleń i doświadczeń przyszło na imprezę ponad 200 osób.

Po wystąpieniu Rafała nastąpiła prezentacja Marka Słowińskiego, który opowiadał o swoim pomyśle na serwis z branży turystycznej. Potem były prezentacje Mirka Wasowicza (legenhit.pl), Artura Kurasińskiego (guruu.pl), Piotra Szostaka (Streemo.pl), Michała Fabera (biznes.net) w dialogu z Marcinem Jagodzińskim (netto.blox.pl).

W trakcie prezentacji i po nich wywiązywała się dyskusja, padały propozycje współpracy, pytania ze strony potencjalnej konkurencji i rozmaite uwagi. W prezentacjach można było zobaczyć mnóstwo różnych doświadczeń, godzin spędzonych na przemyśleniach, analizowaniu rozmaitych za i przeciw... Nic dziwnego , że osoby prezentujące zbierały oklaski za zaangażowanie - nawet od konkurencji, czy krytyków.

Wydawało się jednak, że skala imprezy nieco powstrzymywała co niektórych uczestników od zadawania pytań. Z kolei dla występujących innowatorium okazało się znakomitą platformą promocji swoich projektów.

W międzyczasie można było porozmawiać z sąsiadem w kolejce do baru, na schodach, czy siedząc przy stoliku - o ile ktoś przyszedł punktualnie.

Następne spotkanie innowatorium już za 4-6 tygodni. Zapraszam do nadsyłania propozycji, uwag i tematów wystąpień poniżej.

spisał: MF

Alternatywne relacje, wnioski i dyskusja:
Artur Kurasiński
Wojtek Chojnacki
Edwin Bendyk
Marcin (1/2), Jagodziński (2/2)
Jacek Z. Strzembkowski
Konrad Jerin
Krzysiek Urbański
Roch Kudła
Roch Kudła

Więcej zdjęć:
Bartheq (wow, szacuneczek!)
Wojtek
Robert





























































Komentarze (8) 02.02.2007. 04:40

zapraszam na innowatorium 1 lutego 2007

innowatorium barcamp
Dzięki za zainteresowanie spotkaniami innowatorium :)
Udział w najbliższym zadeklarowało ponad 120 osób.

Termin: czwartek, 1 lutego 2007 - godz. 19.00 - 21.30
Lokalizacja: "Restauracja Śpiewających Kelnerów" (antresola), Galeria Mokotów (ostatnie piętro), ul. Wołoska 12, Warszawa

Pierwsze 50 osób zostanie poczęstowanych ulubionym napojem i snackiem. Sponsorem tego spotkania innowatorium jest WDC (http://www.wdc.pl)

Warsaw Data Center - innowacyjna infrastruktura dla społeczności internetowych

Wciąż otwarta jest lista osób, które chcą pokazać swój projekt, opowiedzieć o swoich pomysłach, czy skonsultować różne warianty i scenariusze rozwoju...

Swoje wystąpienia potwierdzili:

Rafał Agnieszczak - case study Fotka.pl, przegląd projektów internetowych Rafała, o czym powinien pamiętać, a czego nie robić internetowy przedsiębiorca

Mirek Wasowicz - prezentacja Legenhit.pl, historia projektu, dotychczasowe doświadczenia, RFC czyli zapytanie o komentarze

Artur Kurasiński - "brand-new-web-2.0-pomysł", owiany tajemnicą, być może wyjaśni się przed 1 lutego na blogu Artura (blog.kurasinski.com), RFC czyli zapytanie o komentarze

Piotr Szostak - plany rozwoju Streemo.pl, nowe usługi i layout, RFC czyli zapytanie o komentarze

Michał Faber - plany rozwoju platformy blogowej w ramach biznes.net w kontekście noworocznej ankiety blogowej Marcina 'reuptake' Jagodzińskiego (netto.blox.pl), RFC czyli zapytanie o komentarze

Dla przypomnienia - innowatorium działa w formule barcamp. Co to oznacza?

Każdy może przyjść! (powiedzcie znajomym :)
Każdy może wystąpić z prezentacją!!
Każdy może powiedzieć co myśli!!!

Każda sesja innowatorium odbywa się zgodnie z kilkoma prostymi zasadami:

1. wspólnie wybieramy główny wątek spotkania - tym razem to spotkanie zapoznawcze

2. każdy obecny ma 15 sekund na przedstawienie się i opowiedzenie co robi

3. w dowolnym momencie przed i w trakcie spotkania każdy może zadeklarować chęć przedstawienia swojego projektu lub pomysłu - ma na to 10-15 minut (decyduje kolejność zgłoszeń)

4. każdy może przerywać, zadawać pytania i rzucać komentarze (w granicach rozsądku :)

5. każdy w dowolnym momencie może zaproponować zmianę zasad innowatorium

pozdrawiam i do zobaczenia w czwartek o 19.00 :)
Michał Faber

Komentarze (3) 27.01.2007. 01:28

Startuje innowatorium

innowatorium barcamp
Innowatorzy to ludzie, którzy widzą zmianę zanim zaczną o niej donosić media. Wciąż poszukują Następnej Wielkiej Rzeczy i starają się ją oswoić, bo to niesamowite przeżycie. To pasjonaci, ludzie pełni pozytywnej energii i entuzjazmu dla swoich pomysłów. To również ludzie doceniający możliwość poznania i spotkania innych innowatorów.

A wszystko zaczyna się od czytania blogów, serwisów i magazynów branżowych, dyskusji, nieformalnych spotkań, burzy mózgów i luźnych pomysłów...
każdy może przyjść...
Inspiracja przyszła z warszawskich spotkań railsowych, wrocławskich GrillIT i spotkania LBA, gdzie po głównej imprezie, "w kuluarach" miały miejsce bardzo ciekawe rozmowy...

Co kilka tygodni będziemy organizować otwarte, wieczorne spotkania innowatorium, czyli laboratorium innowacyjnych pomysłów - głównie z zakresu projektów internetowych, w szczególności Web 2.0.

Innowatorium działa w formule barcamp. Co to oznacza?

Każdy może przyjść!
Każdy może wystąpić z prezentacją!!
Każdy może powiedzieć co myśli!!!

Każda sesja innowatorium odbywa się zgodnie z kilkoma prostymi zasadami:

1. przed każdym spotkaniem wspólnie wybieramy temat, czyli główny wątek spotkania

2. na początku spotkania każdy ma 15 sekund na przedstawienie się i opowiedzenie co robi

3. w dowolnym momencie przed i w trakcie spotkania każdy może zadeklarować chęć przedstawienia swojego projektu lub pomysłu - ma na to 10-15 minut (decyduje kolejność zgłoszeń)

4. w trakcie spotkania każdy może przerywać, zadawać pytania i rzucać komentarze (w granicach rozsądku :)

5. każdy w dowolnym momencie może zaproponować zmianę zasad innowatorium

Najbliższe spotkanie:
Termin: czwartek, 1 lutego 2007 - godz. 19.00 - 21.30
Lokalizacja: "Restauracja Śpiewających Kelnerów" (antresola), Galeria Mokotów (ostatnie piętro), ul. Wołoska 12, Warszawa

Zaproszenie i program spotkania jest tutaj

Zostaw e-mail - otrzymasz powiadomienie o kolejnym spotkaniu innowatorium:



Wszystkich innowatorów zapraszamy do udziału w dyskusji, do spotkań osobistych, do inkubowania interesujących pomysłów...

Komentarze (33) 12.12.2006. 01:30

<< Pierwsza < Poprzednia [2 / 2] Następna > Ostatnia >>

Serwisy internetowe Web²

>biznes.net
Serwis dla pro-aktywnych profesjonalistów, centrum biznesowych znajomości, wydarzeń i aktualności.

>trendomierz.net
>trendomierz.pl
Społecznościowy agregator, który powiadamia o nowościach, wizualizuje trendy w mediach internetowych, blogach, informacyjnych serwisach wideo i świecie podcastów. Ponad 200.000 uu/m-c.

>Paseczek Finansowy
Czytnik wiadomości RSS w formie paseczka przewijanego u góry strony - dedykowany dla społeczności Newconnect w biznes.net. Opracowany przy współpracy Giełdy Papierów Wartościowych.

>wykop.net
>wykop.biz
>wykop.info
Społecznie moderowany ranking wiadomości technologicznych, biznesowych i 'headlines'.

Programy motywacyjne Web²

Programy partnerskie Web²

Usługi B2B