"My God, it's full of stars!" - 2001: A Space Odyssey

"Tworzymy wartość dzięki Web 2.0"

przeglądasz: Start · Innowatorium · Po innowatorium 1 lutego

Po innowatorium 1 lutego

innowatorium barcamp
Pierwsze spotkanie z cyklu innowatorium zaskoczyło chyba wszystkich ogromnym zainteresowaniem. Ponad 200 uczestników szczelnie wypełniło oba piętra Restauracji Śpiewających Kelnerów, wypiło kilka beczek piwa, przez 3 godziny wymieniało pomysły oraz e-maile, a przez następne 4 godziny okupowało w podgrupach okoliczne bary.

Przedstawiciele portali i usług internetowych, pomysłodawcy, webmasterzy, studenci, programiści, pracownicy firm internetowych, graficy, dziennikarze i "inni" przez 15 minut kolejno się przedstawiali. Każdy miał 10 sekund na przedstawienie się za pomocą kilku tagów - słów kluczowych. Jak Web 2.0, to Web 2.0. ;-)

W nawiązywaniu kontaktów pomagały także naklejki z imieniem i nazwiskiem oraz firmą/projektem - zielone dla przedstawicieli portali oraz usług internetowych, pomarańczowe dla pomysłodawców, niebieskie dla inwestorów i aniołów biznesu, czerwone dla "innych".

W rezultacie tych zabiegów okazało się, że na miejscu byli przedstawiciele większości znanych blogów, portali i usług. Nareszcie można było się poznać z osobami, które zna się z mediów, blogów i dyskusji w sieci...

Ale i tak ze wszystkimi nie udało się porozmawiać, a na pewno nie przez dłuższą chwilę. Okazało się, że wizytówki nie są atrybutem wyłącznie sztywniaków w garniturach, ale nawet podczas takich nieformalnych spotkań są przydatnym narzędziem służącym do wymiany kontaktów, a raczej zapamiętania z kim się należy skontaktować po spotkaniu - wysłać e-maila, umówić na indywidualną rozmowę, przesłać propozycję współpracy.

Pierwszą prezentację pierwszego spotkania innowatorium przedstawił Rafał Agnieszczak, który mówił z perspektywy przedsiębiorcy internetowego. Była to z całą pewnością prezentacja praktyka i w dodatku z własną oceną całego rynku internetowego. Właśnie dla tego typu przemyśleń i doświadczeń przyszło na imprezę ponad 200 osób.

Po wystąpieniu Rafała nastąpiła prezentacja Marka Słowińskiego, który opowiadał o swoim pomyśle na serwis z branży turystycznej. Potem były prezentacje Mirka Wasowicza (legenhit.pl), Artura Kurasińskiego (guruu.pl), Piotra Szostaka (Streemo.pl), Michała Fabera (biznes.net) w dialogu z Marcinem Jagodzińskim (netto.blox.pl).

W trakcie prezentacji i po nich wywiązywała się dyskusja, padały propozycje współpracy, pytania ze strony potencjalnej konkurencji i rozmaite uwagi. W prezentacjach można było zobaczyć mnóstwo różnych doświadczeń, godzin spędzonych na przemyśleniach, analizowaniu rozmaitych za i przeciw... Nic dziwnego , że osoby prezentujące zbierały oklaski za zaangażowanie - nawet od konkurencji, czy krytyków.

Wydawało się jednak, że skala imprezy nieco powstrzymywała co niektórych uczestników od zadawania pytań. Z kolei dla występujących innowatorium okazało się znakomitą platformą promocji swoich projektów.

W międzyczasie można było porozmawiać z sąsiadem w kolejce do baru, na schodach, czy siedząc przy stoliku - o ile ktoś przyszedł punktualnie.

Następne spotkanie innowatorium już za 4-6 tygodni. Zapraszam do nadsyłania propozycji, uwag i tematów wystąpień poniżej.

spisał: MF

Alternatywne relacje, wnioski i dyskusja:
Artur Kurasiński
Wojtek Chojnacki
Edwin Bendyk
Marcin (1/2), Jagodziński (2/2)
Jacek Z. Strzembkowski
Konrad Jerin
Krzysiek Urbański
Roch Kudła
Roch Kudła

Więcej zdjęć:
Bartheq (wow, szacuneczek!)
Wojtek
Robert





























































02.02.2007. 04:40

Ida Rolek 02.02.2007. 08:35

Bardzo ciekawe i owocne spotkanie, choć faktycznie - ludzi było zatrzęsienie.

Myślę, że na następnym spotkaniu odia również się zaprezentuje...
Gratulacje dla organizatora :-)

chojnac 02.02.2007. 11:43

Kilka kolejnych fotek jest dostępnych przy okazji mojego wpisu o spotkaniu na http://blog.spinacz.pl/

Radek Mrozowski 02.02.2007. 12:24

Wszystkim uczestnikom wielkie dzieki za spotkanie. Mi osobiscie dalo poglad, w jakich kierunkach zmierzamy, jakie mamy wizje i pomysly.

Mam nadzieje, ze nie zlamie niepisanych zasad, regulaminow etc. zlozeniem propopozycji dla osob, ktore ma doswiadczenie w kreowaniu i animowaniu spolecznosci netowych oraz szukaja ciekawego zajecia. Zainteresowanych prosze o kontakt mailowy bezposrednio do mnie: r.mrozowski@digitalone.pl lub praca@digitalone.pl Zapraszam!

bartheq 02.02.2007. 13:07

Troche wiecej zdjec: http://innowatorium.bartheq.net/ (:

Michał Białek 02.02.2007. 23:45

Michał - może podłącz jakieś forum do strony. Myślę, że opinie zgromadzone w jednym miejscu, dadzą lepszy efekt...

michal.faber 03.02.2007. 01:51

wiesz... można na tej stronie zamieszczać komentarze, ale każdy kto prowadzi bloga woli pisać u siebie - zawsze to promocja własnej marki, własnej osoby, budowanie autorytetu i wpływów

poza tym ja mam biznes do prowadzenia, a nie forum dyskusyjne ;-)

zresztą jak ktoś pisze bloga pod własną marką, to raczej stara się być obiektywny, żeby nie stracić twarzy...

i o to chodzi, i o to chodzi...

gelbo 08.02.2007. 08:36

Szkoda, ze zdjecie nie sa w wiekszosci opisane. Jedna mordka znajoma inna nie :) Next time moze spotkanko we Wroclawiu?

michal.faber 08.02.2007. 14:42

nie są opisane, bo fotografowi trudno było stwierdzić kto to...

we Wrocławiu jest GrillIT o ile wiem :)

Napisz komentarz

:

:

:

Serwisy internetowe Web²

>biznes.net
Serwis dla pro-aktywnych profesjonalistów, centrum biznesowych znajomości, wydarzeń i aktualności.

>trendomierz.net
>trendomierz.pl
Społecznościowy agregator, który powiadamia o nowościach, wizualizuje trendy w mediach internetowych, blogach, informacyjnych serwisach wideo i świecie podcastów. Ponad 200.000 uu/m-c.

>Paseczek Finansowy
Czytnik wiadomości RSS w formie paseczka przewijanego u góry strony - dedykowany dla społeczności Newconnect w biznes.net. Opracowany przy współpracy Giełdy Papierów Wartościowych.

>wykop.net
>wykop.biz
>wykop.info
Społecznie moderowany ranking wiadomości technologicznych, biznesowych i 'headlines'.

Programy motywacyjne Web²

Programy partnerskie Web²

Usługi B2B