"My God, it's full of stars!" - 2001: A Space Odyssey

"Tworzymy wartość dzięki Web 2.0"

przeglądasz: Start · O firmie · O nas

O nas

Web² specjalizuje się w rozwijaniu usług internetowych Web 2.0, w ramach których użytkownicy tworzą społeczności, komunikują się, wspierają i współpracują. Web² tworzy także aplikacje internetowe porządkujące i filtrujące zalewający internautów nadmiar informacji.

Spółka została powołana do życia 21 grudnia 2006 roku przez fundusz inwestycyjny MCI Management oraz przedsiębiorcę internetowego Michała Fabera.

Flagowymi projektami spółki są obecnie serwisy biznes.net i trendomierz, ale docelowo Web² ma rozwijać szereg serwisów i aplikacji Web 2.0, dążąc do wykorzystania synergii marketingowych, rynkowych i technologicznych.

Założyciele Web² planują zarówno inkubację ciekawych projektów w ramach spółki, jak i akwizycje serwisów, czy podmiotów działających w tym atrakcyjnym segmencie rynku internetowego.

Zapraszamy do współpracy zarówno firmy, jak i osoby indywidualne. Zapraszamy do dyskusji i komentowania zarówno tej witryny, jak i przekazywania nam sugestii oraz opinii na temat działania naszych serwisów na devblog.biznes.net oraz blog.trendomierz.pl. Szczególnie zachęcamy do współpracy w ramach innowatorium.

biznes.net to serwis dla pro-aktywnych profesjonalistów, który już wkrótce, wraz z rozwojem funkcjonalności, stanie się centrum networkingu, biznesowych znajomości, wydarzeń i aktualności. Obecnie można w nim założyć swój osobisty profil podobny do CV, zapraszać znajomych, wystawiać im rekomendacje, poznawać nowych ludzi, prowadzić własnego bloga albo poczytać co w swoich blogach mają do powiedzenia inni profesjonaliści.

Trendomierz.pl to społecznie moderowany agregator porządkujący ogromne ilości aktualności z serwisów internetowych oraz blogów. Najważniejsze i najciekawsze informacje są w nim łatwo dostępne, a serwis powiadamia e-mailem o nowościach z danych kategorii tematycznych, czy zawierających określone słowa kluczowe. Przy okazji wizualizuje także trendy mediów i blogów w postaci chmurek najczęściej występujących słów kluczowych. Serwis dostępny jest także w wersji dla profesjonalistów pod adresem Trendomierz.net, gdzie prezentowane są kategorie tematyczne związane z biznesem, finansami, teleinformatyką, czy mediami. Użytkownicy, mogąc oceniać i komentować pojawiające się wiadomości, przyczyniając się do poprawy jakości informacji i zawężenia jej zakresu, do najbardziej wartościowych doniesień.

Wszystko wskazuje na to, że serwisy Web 2.0 będą zyskiwały na popularności i angażowały w większym stopniu kolejne grupy demograficzne. Rośnie liczba internautów - w grupie powyżej 15 roku życia jest ich obecnie ponad 12 milionów, z czego 59,5 proc. korzysta z internetu codziennie lub prawie codziennie (źródło: SMG KRC).

Internauci spędzają w sieci więcej czasu, są także o wiele bardziej aktywni. W marcu br. typowy internauta poświęcił na przeglądanie stron WWW 27 godz. 22 min. i 31 sek. oraz wykonał w tym czasie 1.642,31 odsłon. Dla porównania w marcu 2005 średni czas na użytkownika wyniósł 20 godz. 15 min. i 2 sek., natomiast średnia liczba odsłon 1.204,64. (źródło: Gemius)

Z badań przeprowadzonych przez firmę Gemius wynika dobitnie, że Internet daje możliwość dotarcia do grupy szczególnie atrakcyjnej z punktu widzenia reklamodawców, tj. profesjonalistów, osób zarabiających miesięcznie ponad 3.000 PLN netto. Zamożni internauci chętnie odwiedzają witryny zgrupowane w kategoriach biznes, finanse, prawo oraz informacje, publicystyka, media. Gemius wskazuje także na niszę rynkową, związaną z brakiem na polskim rynku popularnych serwisów społecznościowych adresowanych do profesjonalistów i osób aktywnych zawodowo. Zagospodarowanie tej niszy jest jednym z głównych celów Web² Sp. z o.o.

"Segment rynku internetowego, jakim są serwisy i aplikacje Web 2.0, jest bardzo atrakcyjny z punktu widzenia naszego funduszu. Niewielkie koszty początkowe i stałe, a jednocześnie duży potencjał wzrostu serwisów społecznościowych daje możliwość osiągnięcia atrakcyjnych stóp zwrotu z inwestycji. Interesujące są również możliwości ekspansji międzynarodowej tego typu serwisów. Chcemy angażować się w takie projekty przez spółkę Web². W tym celu planujemy stworzyć zespół doświadczonych menedżerów i przedsiębiorców internetowych, którzy tę wizję będą realizowali razem z nami. Pierwszym z nich jest Michał Faber, którego znamy od lat i który świetnie zna polski rynek internetowy oraz zagadnienia związane z Web 2.0" - powiedział Maciej Kowalczyk, Dyrektor Inwestycyjny MCI Management S.A. nadzorujący ten projekt.

"Z MCI Management współpracowałem od dłuższego czasu organizując konferencje związane z nowymi technologiami mające na celu m.in. networking biznesowy, czyli budowanie sieci kontaktów. Zebrane doświadczenia pomogą mi rozwijać serwis networkingowy Biznes.net. Poza tym przez ostatnie 7 lat prowadziłem portal informacyjny dla branży internetowej, dzięki czemu rozpoznałem możliwości generowania przychodów w Internecie z rozmaitych źródeł, a przy okazji uzmysłowiłem sobie problemy związane z natłokiem informacji i potrzebą ich selektywnego odbierania przez czytelnika. Te doświadczenia z kolei pomogą mi w rozwijaniu grupy serwisów opartych o Trendomierz" - powiedział Michał Faber, udziałowiec i prezes Web² Sp. z o.o.

19.11.2006. 03:22

witek klembowski 11.04.2007. 16:56

No nic nie wiedziałem!!! Gratulacje!!! Za późno przeczytałem o przedświątecznym innowatorium. Naprawdę się cieszę. pzdr, w.

Napisz komentarz

:

:

:

Serwisy internetowe Web²

>biznes.net
Serwis dla pro-aktywnych profesjonalistów, centrum biznesowych znajomości, wydarzeń i aktualności.

>trendomierz.net
>trendomierz.pl
Społecznościowy agregator, który powiadamia o nowościach, wizualizuje trendy w mediach internetowych, blogach, informacyjnych serwisach wideo i świecie podcastów. Ponad 200.000 uu/m-c.

>Paseczek Finansowy
Czytnik wiadomości RSS w formie paseczka przewijanego u góry strony - dedykowany dla społeczności Newconnect w biznes.net. Opracowany przy współpracy Giełdy Papierów Wartościowych.

>wykop.net
>wykop.biz
>wykop.info
Społecznie moderowany ranking wiadomości technologicznych, biznesowych i 'headlines'.

Programy motywacyjne Web²

Programy partnerskie Web²

Usługi B2B